Tionde

Skulle iväg imorse och försov mig, vilket var kanon för det gjorde att mamma inte kunde tjata om frukost. Jag fick i mig två knäckemackor med örtsalt på och sen hann jag inte äta mer. Annars ska hon alltid tvinga i mig kokta ägg och gud vet allt. Men iallafall slutade frukosten på 72 kcal.

Dock fick jag ett litet bakslag när vi var iväg. Tryckte i mig en kanelbulle (=161 kcal)! Ångrar det som fan och ångesten vill inte försvinna. Till middag blir det kycklingfilé och sallad, funkar hyfsat eftersom kyckling är relativt lätt att gömma undan. Övertalade mamma till kyckling istället för nån rinnig gryta med fläskfilé i. Enligt hälsovakten innehåller 100 g kycklingfilé 107 kcal. Men på påsen står det 90 kcal. Så jag rättar mig efter påsen, det skiljer ju från kyckling till kyckling.

Så änsålänge är kcal intaget uppe i 233. Jävla kanelbulle.

PS. Jag hatar att vi inte har någon matvåg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0